התוכנית החינוכית

>>התוכנית החינוכית

העבודה החינוכית-טיפולית:

במעון מתקיימת פעילות חינוכית מתוכננת, בצד פעילויות המתרחשות כחלק מהטיפול השגרתי ומהתקשורת הספונטאנית של הילדים עם המבוגרים במעון, עם ילדים אחרים ועם אביזרי משחק וחומרים.

איכות העבודה החינוכית טיפולית במעון נקבעת על ידי מרכיבים רגשיים ומרכיבים הוראתיים.

המרכיבים הרגשיים כוללים את האקלים הכללי במעון, מידת הפניות והרגישות של הצוות לילדים בכל אחת מכיתות המעון, איכות השיח בין חברות הצוות והשיח שלהן עם ההורים.

המרכיבים ההוראתיים כוללים את מגוון ההתנסויות שחווים הילדים במעון שתפקידן להעשיר את הזדמנויות הלמידה שלהם ולהשפיע על שלומם והתפתחותם במישורים השכלי-לשוני, מוטורי, חברתי ורגשי.

התכנית החינוכית במעונות מועשרת ומתחדשת על ידי הצוות המקצועי בנעמת שמשתלם ומתפתח מקצועית.

עקרונות:

• כל הפעילויות החינוכיות מתוכננות לקבוצות קטנות של ילדים. • הקבוצה הקטנה מהווה אמצעי להכיר כל ילד על הטמפרמנט שלו וצרכיו. • התיווך של הצוות לילדות ולילדים כולל עידוד וטיפוח שפה, דמיון, סקרנות, דימוי עצמי חיובי, עצמאות. • דגש מושם על הקניית ערכים כגון: סובלנות, כבוד, קבלת השונה ושוויון בין המינים. • חשיבות רבה ניתנת להקניית הרגלים כגון: סדר וניקיון, אכילה, שינה, משחק ועוד..

הקווים המנחים:

ארגון סביבה פיזית בטוחה ומאפשרת סקרנות וחקר סדר יום קבוע עצמאות בתנועה, בבחירה ובפעילות אמון בסיסי בילד כלומד עצמאי ויוזם מעורבות הילד בכל הפעולות עם המטפלת מתן כבוד לילד שיתוף ההורים

התוכנית החינוכית היומית עד גיל שנה וחצי כוללת את הפעילויות הבאות:

* טיפול פיזי וסיפוק צרכים בסיסיים מגע ואהבה

* פיתוח שפה באמצעות תמונות, דקלומים סיפורים ושירים לפעוטות

* עידוד תנועה במרחב

* משחק חופשי וחקרני בתיבות פעילות

* מפגש עם חומרים

* פעילויות עם מוסיקה ותנועה

התכנית החינוכית היומית מגיל משנה וחצי עד שלוש כוללת בנוסף:

* פעילויות מטפחות למידה חברתית וכישורי חיים

* תכנים הלקוחים מסביבתו הקרובה של הילד כגון: חגים, עונות שנה, מזון, בעלי חיים ומשפחה

* משחק דידקטי ופעילות במשחקי חשיבה כגון: לוטו, מדרש תמונה, משחקי זיכרון, רצף, והתאמה

* הגשת חומרי יצירה ועידוד התנסויות חווייתיות המשלבות פעילויות מדעיות עם חומרי היצירה

התוכנית החינוכית בכיתות הגן מתבססת על תכנית הליבה של משרד החינוך בתיאום עם סדר היום במעון וממשיכה ברוח של תרבות פנאי וחברה, בשעות אחר הצהריים

סדר יום במעון

סדר היום במעון מוכתב על פי צרכים פיזיים ומטרות התפתחותיות חינוכיות, והוא מתגמש לפי שלבי ההתפתחות של הילדים וגילם. להלן סדר היום במעונות נעמת:

7-8 קבלת ילדים ומשחק חופשי במוקדים

8-9 ארוחת בוקר זמינה ומשחק חופשי במקביל

9-12 פעילות מתוכננת בקבוצות קטנות בכיתה ובחצר הכוללת מפגש חווייתי, משחק דידקטי, פעילויות תנועה ומוסיקה וחוגי העשרה, סיפור, פעילויות בחומרי יצירה ופעילות חצר

12-14:30– ארוחת ומנוחת צהרים

14:30-16 קימה הדרגתית ממנוחת צהרים ופעילויות משחק

16-17 שעת הארכה

סדר היום לתינוקות עד גיל שנה נקבע על פי צרכיהם .

 

פניות הציבור
טל: 050-2030501 |
דוא”ל: mirib@naamat.org.il
הנהלת רשת המעונות לגיל הרך
טל: 03-6921971/2
דוא”ל: meonot@naamat.org.il