התוכנית החינוכית

>>התוכנית החינוכית

העבודה החינוכית-טיפולית:

במעון מתקיימת פעילות חינוכית מתוכננת, בצד פעילויות המתרחשות כחלק מהטיפול השגרתי ומהתקשורת הספונטאנית של  הילדים עם המבוגרים במעון, עם ילדים אחרים ועם אביזרי משחק וחומרים.
איכות העבודה החינוכית טיפולית במעון נקבעת במידה רבה על-ידי האקלים הרגשי  במעון,  מידת הפניות והרגישות של הצוות לילדים, ואיכות האינטראקציות בין הצוות לילדים,  שיתופי הפעולה בתוך המעון והדיאלוג עם הורים.
מגוון ההתנסויות שחווים הילדים במעון  מעשירות את הזדמנויות הלמידה שלהם ומשפיעות על שלומם והתפתחותם בתחומים שכלי-לשוני, מוטורי, רגשי וחברתי.
התכנית החינוכית במעונות מועשרת ומתחדשת  על ידי הצוות המקצועי בנעמת בשיתוף עם מומחים באקדמיה

עקרונות:

  • כל הפעילויות החינוכיות מתוכננות לקבוצות קטנות של ילדים.
  • הדגש הוא על התהליך, ולא על התוצר המוגמר.
  • עידוד הפעוטות לפיתוח וטיפוח שפה, דמיון, סקרנות, דימוי עצמי חיובי, עצמאות.
  • דגש על הקניית ערכים כגון: סובלנות, כבוד, קבלת השונה ושוויון בין המינים.
  • הקניית הרגלים כגון: סדר וניקיון, אכילה, שינה וכו'.

קווים מנחים:

  • סביבה פיזית בטוחה, מעודדת מבחינה רגשית, מאתגרת מבחינה שכלית.
  • סדר יום קבוע.
  • קשר אנושי חם ואוהב.
  • עצמאות בתנועה, בבחירה ובפעילות.
  • אמון בסיסי בילד כלומד עצמאי ויוזם.
  • מעורבות הילד בכל הפעולות עם המטפלת.
  • מתן כבוד לילד.
  • שיתוף ההורים.
  • התוכנית החינוכית היומית עד גיל שנה וחצי כוללת את הפעילויות הבאות:
    טיפול פיזי וסיפוק צרכים בסיסיים מגע ואהבה
  • פיתוח שפה באמצעות תמונות, דקלומים ושירים לפעוטות
  • עידוד תנועה במרחב
  • משחק חופשי וחקרני בתיבות פעילות
  • התנסות בחומרים
    • טיפוח ופיתוח שפה בעזרת ספרות לפעוטות.
    • פעילות במוסיקה – האזנה למוזיקה וריתמוסיקה.
    • פעילות בתנועה – מוטוריקה עדינה ומוטוריקה גסה.
    • משחק חופשי – קוביות, תיבות פעילות.

התכנית החינוכית היומית מגיל משנה וחצי עד שלוש כוללת בנוסף:

  • תכנים הלקוחים מסביבתו הקרובה של הילד כגון: חגים, עונות שנה, מזון, בעלי חיים ומשפחה
  • משחק דידקטי ופעילות במשחקי חשיבה כגון: לוטו, דומינו ומשחקי זיכרון, רצף, והתאמה
  • הגשת חומרי יצירה ועידוד התנסויות חווייתיות המשלבות פעילויות מדעיות עם חומרי היצירה
  • פעילויות מטפחות למידה חברתית וכישורי חיים

התוכנית  החינוכית בכיתות הגן   מתבססת על תכנית הליבה של משרד החינוך   בתיאום עם סדר היום במעון, וממשיכה ברוח של תרבות פנאי בשעות אחר הצהריים במעון מהווה המשך לתוכנית החינוכית בכיתות המעון.

סדר יום במעון

סדר היום במעון מוכתב על פי צרכים פיזיים ומטרות התפתחותיות חינוכיות, והוא מתגמש לפי שלבי ההתפתחות של הילדים וגילם. להלן סדר היום במעונות נעמת:

07:00 – 08:00 קבלת ילדים ומשחק חופשי במוקדים
08:00 – 09:00 ארוחת בוקר זמינה ומשחק חופשי במקביל
09:00 – 12:00 פעילות מתוכננת בקבוצות קטנות בכיתה ובחצר הכוללת מפגש חווייתי, משחק,דידקטי, פעילויות תנועה ומוסיקה וחוגי העשרה, סיפור פעילויות בחומרי יצירה ופעילות חצר
12:00 – 14:30 ארוחת,ומנוחת צהרים
14:30 – 16:00 קימה הדרגתית ממנוחת צהרים ופעילויות משחק
16:00 – 17:00 שעת הארכה

סדר היום לתינוקות עד גיל שנה נקבע על פי צרכיהם.

פניות הציבור
טל: 03-6921988 | 03-6921989
דוא”ל: shilons@naamat.org.il
הנהלת רשת המעונות לגיל הרך
טל: 03-6921971/2
דוא”ל: meonot@naamat.org.il