יו”ר נעמת קוראת לשוויון בפוליטיקה

בעולם שבו נשים הן כמחצית מהאוכלוסייה, אין שום תירוץ מתקבל על הדעת שמשקלן היחסי בהנהגה הלאומית אינו עומד ביחס ישיר לשיעורן באוכלוסייה. למפלגות השונות יש כעת הזדמנות שלישית רצופה לשנות משהו בסטטיסטיקה העגומה, והחדשות הטובות הן שגם לנו, האזרחים, יש השפעה על המציאות המתהווה.
בבואנו לשלשל פתק בקלפי – עלינו לחשוב גם על החברה שאנו רוצים לראות כאן. נשים, ולא רק הן, חייבות לצאת להצביע בהמוניהן ולתגמל רשימות שמשלבות נשים לא כקישוט אלא כחלק מהווייתן. אם אין כאלו בנמצא – עלינו לדרוש זאת. יש לנתץ את מעגל הקסמים שבו תהליכי קבלת ההחלטות על גורלנו מונעים ייצוג ממחצית האוכלוסייה. זהו לא מאבק של מגדר אחד בלבד; צריכים לקחת בו חלק נשים וגברים כאחד.
נשים צריכות להשתתף בהחלטות הנוגעות לכל התחומים, אך הזווית המנהיגותית הנשית רלוונטית במיוחד לסוגיות התובעות מענה דחוף, מענף מעונות היום שנמצא בקריסה, דרך אלימות במשפחה ועד פערי שכר בין גברים לנשים. רק כוח נשי יוכל להעמיד את הנושאים האלה בראש סדר היום הלאומי, לצד הנושאים המדיניים־ביטחוניים, שגם לגביהם הקול הנשי קריטי.
עוד לא מאוחר לשינוי: המשאים ומתנים הפוליטיים מתחילים בפועל כבר לפני הבחירות. על כולנו לדרוש מראשי המפלגות – הכניסו להסכמים הקואליציוניים מחויבות לשילוב נשים בכל תחומי העשייה. הניפו את דגל המאבק לשוויון מגדרי כחלק מהדגלים הרבים שאותם אתם מניפים. הגיע הזמן שתדברו לא רק על רוטציה זה עם זה, אלא גם על “רוטציה” בין גברים לנשים בישראל ויצירת מערכת שוויונית יותר.