בזכות הנשים האמיצות – משנות את הכללים

קמפיין MeToo# הנמשך וגל החשיפות של השבועות והימים האחרונים משמעותיים ביותר ובעלי פוטנציאל להפוך סדרי עולם. אין ספק, שלפחות בהתחלה, הפחד יהווה את הגורם אשר ירתיע גברים מלהטריד נשים. הציפיה היא שבהמשך הפחד יהפוך להפנמה אמיתית שתשנה את הנורמות ואת הקודים החברתיים.

אך אל לנו להתבלבל. הרוב הגדול של הסובלות מהטרדות מיניות עדיין לא יצאו אל האור. הן סובלות ושותקות. שותקות כדי שלא לאבד את מקור פרנסתן, שותקות כדי שלא לחטוף ביקורת קטלנית מסביבתן הקרובה, שותקות כי לא לגמרי משוכנעות שאינן אשמות.

שורת האמיצות שהחליטו לצאת החוצה עם סיפוריהן מעוררת הערכה וכבוד ועל כולנו כחברה, גברים כנשים, להוקיר להן תודה על האומץ ועל הנכונות לשלם מחיר לטובת כולנו.

אירועי השבועות האחרונים, שהחלו בחשיפת מעלליהם של ידוענים בעולם והמשיכו בחשיפת בעלי שררה כאן בישראל, בברנז’ה ומחוצה לה, הם כיוון חיובי ונכון אך הדרך לשינוי כללי המשחק עודנה ארוכה.

להתלונן בזמן אמת

רובם המוחלט של המקרים שנחשפו לאחרונה נגעו בהטרדות ובתקיפות שהתרחשו לפני שנים רבות, והנשים שהעזו לקום ולומר “לא עוד” הן נשים חזקות שיכולות לספוג את ההשלכות של החשיפה ולעמוד מול התגובות הלא פשוטות. אך בכך אין די. כללי המשחק ישתנו כאשר כל אישה, רופאה או קופאית, מוכרת בחנות או פועלת על פס הייצור, תחוש בטוחה מספיק לחשוף או להתלונן בזמן אמת – במקומות עבודה, באירועים חברתיים, בכל מקום.

אותן נשים שחוששות עד עמקי נשמתן לעתידן התעסוקתי (אם תעזנה להתלונן כנגד הבוס), הנערות שנתקפות חיל ורעדה מהשלכות התלונה כנגד קרוב המשפחה שתקף. עלינו, כחברה, להבין שהשינוי לא יבוא רק מכיוונן של אותן נשים אמיצות אלא ממעטפת התמיכה והגיבוי שכולנו נעניק להן.

ממש היום יצאנו, בנעמת, לקמפיין ארצי שמבקש להודות לאותן נשים ולקחת את המאבק צעד אחד קדימה. החלטנו על פתיחתו של קו חם (*2511) שפתוח החל מהיום.

הקו החם של נעמת – 2511*

גליה וולוך- יו”ר נעמת